پیام تبریک معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

 | تاریخ ارسال: 1396/2/6 | 

با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) و آرزوی شادی و بهروزی برای شما همکاران گرانقدر

با توجه به قرار گرفتن دانشگاه خوارزمی درفهرست ۱۶ دانشگاه برترکشور،

آقای دکتر جعفر کیوانی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پیامی برای دانشگاهیان ارجمند دارند که تقدیمتان می‌کنیم:

انتخاب دانشگاه خوارزمی در فهرست ۱۶ دانشگاه برتر کشور به منظور ارتقا به سطح بین المللی و قرارگرفتن در بین ۲۰۰ دانشگاه برترجهان، خبری به غایت دلنشین و امیدبخش بود که در واپسین روزهای سال ۱۳۹۵ ازسوی معاون محترم آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام گردید و کام دلبستگان پیشرفت و سرافرازی دانشگاه خوارزمی را شیرین ساخت.

اصل این انتخاب طی یک فرایند ارزیابی گسترده دانشگاه ها و بر اساس ۴۲ شاخص آموزشی ، پژوهشی و پشتیبانی صورت گرفته است و این امر نشان از ارتقای شاخصهای دانشگاه درسالهای اخیر دارد. شایسته است که این موفقیت بزرگ را به ریاست محترم دانشگاه، اعضای سرفراز هیئت علمی، کارکنان گرامی، دانشجویان عزیز و دانش آموختگان ارجمند دانشگاه خوارزمی شادباش بگویم و آرزو کنم که این منزلت و جایگاه رفیع برای این دانشگاه و اهالی آن پایدار و استوار بماند.

برای حفظ این موقعیت و با هدف فتح قله های بعدی کمال، لازم است تمام نیروها و امکانات بالقوه و بالفعل دانشگاه بسیج شود تا در ارزیابی های مستمری که به صورت ادواری توسط وزارت علوم انجام می شود، رتبه‌ی دانشگاه نه تنها تنزل پیدا نکند، بلکه به رتبه های بالاتر ارتقا یابد. همان طور که پیشتر ذکر شد باقی ماندن در بین ۱۶ دانشگاه منتخب و برخورداری از مزایای مادی و معنوی آن، که به منظور ارتقا و قرار گرفتن در تراز ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان شامل حال آنان می شود، مستلزم سربلندی در ارزیابی های ادواری وزارت علوم و ارتقای شاخصهای آن است. شاخصهای مورد نظر عمدتا شامل نشانگرهای آموزشی و پژوهشی است.

در اینجا حسب وظیفه‌ی سازمانی به اهم شاخصهای آموزشی مورد توجه در این ارزیابی ها اشاره می کنم و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای این شاخصها را متذکر می شوم.

از شاخصهای آموزشی که در این ارزیابی حائز اهمیت هستند می توان به نسبت دانشجو به هیأت علمی، درصد دانشجویان دکتری به کل دانشجویان، تعداد دانشجویان خارجی، تعداد استادان مدعو از خارج، دوره های مشترک با مراکز علمی خارج ازکشور و جوایز معتبر بین المللی کسب شده توسط دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه اشاره کرد .

مهمترین اقدام در این فرایند، توسعه‌ی همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه است که معاونت آموزشی با همکاری مدیریت روابط بین المللی دانشگاه برنامه هایی برای این امر در دست اجرا دارد.

راهکارهای توسعه‌ی همکاریهای علمی دانشگاه با مراکز بین المللی به شرح زیراست:    

1ـ  راه اندازی دوره های مشترک با مرکز علمی خارجی در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری

2- جذب هیات علمی از میان دانش آموختگان دانشگاههای معتبر بین المللی

3ـ  انتخاب استاد راهنمای مشترک برای پایان نامه ها و رساله های دانشجویان از مراکز معتبر علمی بین المللی

4ـ  انتخاب شدن اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان استاد راهنمای دانشجویان مراکز خارجی 

5ـ  همکاری اعضای هیئت علمی در اجرای طرحهای پژوهشی بین المللی  

6ـ  همکاری اعضای هیئت علمی در تدوین کتابهای نشرشده ازسوی ناشران معتبر بین المللی

7- همکاری اعضای هیئت علمی با مجلات معتبر بین المللی به عنوان عضو هیات تحریریه و داور 

8ـ  تدریس موقت اعضای هیئت علمی در دانشگاههای معتبر بین المللی

9- جذب و پذیرش دانشجوی خارجی

10- راهنمایی و کمک به دانشجویان به منظور شرکت در مسابقات بین المللی و کسب رتبه درآنها.

توفیق روزافزون همکاران گرامی در پیشبرد اهداف بلند و افتخارآفرین دانشگاه خوارزمی را از خداوند متعال خواهانم.

دکتر جعفر کیوانی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 670 بار   |   دفعات چاپ: 135 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر